La meva aula era... [ 11 de Març de 2010 ]

Hem tornat a fer la classe d'avui amb la Patricia.
Durant la primera part de la sessió, hem iniciat les exposicions. Així doncs,dues companyes han exposat un fragment de "Nens de vidre" en el qual es parlava sobre els espais a l'aula. Les companyes han relacionat aquest fragment amb la importància de l'organització i la distribució de l'espai a les classes d'Educació Infantil i ens han explicat quines eren les condicions òptimes per a que els nens es trobessin en un espai còmode.
Més tard, ens han proposat una activitat, dibuixar l'aula que vam tenir quan érem petits amb tots els detalls que ens vinguessin a la ment.
Finalment, entre totes hem comentat quins aspectes ens havien semblat els més importants a tenir en compte per configurar l'espai de la classe.




En la segona part de la classe, hem tractat les sortides escolars. Per a treballar-les, ens hem posat en petits grups i cadascun ha ideat una proposta de planificació per a un dels diferents tipus de sortida escolar. Les opcions eren: una visita al zoo, al aquàrium, a la muntanya, a un lloc de la ciutat, a un museu i al teatre. Hem escollit una d'aquestes sortides i hem realitzat la planificació tenint en compte unes pautes que ens ha proporcionat la Patricia.
A la meva companya Rebeca i jo ens ha tocat organitzar una sortida a l'Aquàrium de Barcelona, i la nostra proposat ha estat:

1) ABANS

Objectius: Introduir als nens al món marí, aprendre a diferenciar entre aspectes bàsics del món aquàtic (peixos de riu i de mar), conèixer i aprofundir aspectes d'un animal concret escollit per la classe prèviament i que l'activitat sigui lúdica però profitosa a la vegada.
Destinataris: Alumnes de P4.
Durada: La visita a l'Aquàrium te una durada d'un matí, però la sortida en sí tot el dia.
Trajecte: Els nens seran transportats amb autocar.
Transport: Autocar.
Esmorzar/dinar/...: Esmorzar al recinte de davant de l'Aquàrium, i dinar al Parc del Maremagnum.
Recomanacions: Puntualitat, portar tot allò necessari per passar el dia (roba de recanvi, aigua,menjar,...)
Què hem de saber com a mestres?: Requeriments concrets dels nens, informació general del món aquàtic per a introduir el tema. Activitats possibles per a fer. Disponibilitat i possibilitats del recinte.

2) DURANT

Seguretat: Vigilar que els nens no es perdin, que no toquin res no permès, portar farmaciola,identificar els nens,...
Normes: Romandre sempre amb el grup-classe, escoltar les explicacions (guia-profesor), respectar els torns de paraula, a l'hora de dinar no marxar a jugar,...
Activitats: Esmorzar al recinte de davant de l'Aquàrium+ joc lliure, visita guiada, dinar al parc del Maremagnum+ joc lliure.
Organització: Les mestres, monitores i TEI vigilaran el grup.
Recursos: Dossier de l'Aquàrium, fotos de peixos, autocar, guia i monitors.

3) DESPRÉS:

Com ha anat?: Preguntes directes+ Semàfor
Que en traiem?: Conèixer un lloc de la nostra ciutat i trencar amb la monotonia del dia a dia.
Que hem aprés?: Ens hem introduït al món marí i hem aprés aspectes generals i concrets de diferents animals aquàtics.

Cadascun dels grups ha exposat la seva proposta i les hem anat analitzant una per
una.

0 comentarios:

Publicar un comentario