Exterioritzem els sentiments i aprenem la simbologia dels nostres dibuixos [ 18 de Març de 2010 ]

Avui hem fet la segona sessió de co-tutories.

Abans però, durant la primera part de la sessió, dues parelles de companyes han realitzat la seva exposició. Ambdues parelles han escollit un fragment del llibre "Nens de vidre".

Han estat dues exposicions diferents però ben preparades i dinàmiques.

En la primera, la Núria i la Míriam han ambientat la classe amb espelmes i música relaxant. Hem arribat a l'aula i sobre les diferents taules -posicionades en forma de rotllana -, hem trobat tres cartolines petites. A la primera ens han fet escriure un número, segons el nostre estat anímic. En la segona, hem hagut d'escriure una frase que algú ens hagués dit i no ens hagués agradat per alguna raó. Després, l'hem trencada, simbolitzant així la supressió definitiva d'aquesta frase. Finalment, a la tercera, hem hagut d'escriure una frase de suport per a la persona de la nostra dreta. A mi me n'ha escrit una la Keren i m'ha fet reflexionar sobre la importància del moment present en les nostres vides :D

La Núria i la Míriam ens han proposat aquesta dinàmica perquè reflexionéssim sobre la importància que té en el nostre paper com a mestres, el saber fer veure als nens que exterioritzar els seus sentiments és quelcom necessari per a que se sentin millors. Han d'aprendre a mostrar-los tot i que aquests siguin dolents, per a que així els demés puguem ajudar-los i entendre determinades actituds que pugin prendre condicionats per aquests sentiments.

En la segona exposició, la Cristina i l'Alexia han tractat un fragment del llibre que parlava sobre els dibuixos dels nens.

Per això, ens han fet dibuixar una casa i a partir d'aquesta, hem aprés diferents significats dels elements de les cases que havíem dibuixat. Hem intentat esbrinar com érem els diferents alumnes, tenint en compte els nostres dibuixos.

Finalment, en la última part de classe, hem enllestit el power point per la sessió amb els mestres, anotant tot allò que ens havia sorprès, els nostres dubtes i les nostres propostes per a les escoles, i que anteriorment, havíem comentat amb les nostres parelles de co-tutories.


0 comentarios:

Publicar un comentario