Compartim classe amb les noies del grup 2A [ 25 de Maig del 2010 ]

La sessió d'avui l'hem realitzat conjuntament amb les noies del grup 2A ja que l'Anna avui no ha pogut assistir a classe.

Així doncs, ens hem adaptat a l'estructura que seguien al grup de la Begoña.

Primerament, una noia ha dut a terme la seva exposició sobre el llibre. La veritat és que al principi estava una mica perduda perquè no sabia de què tractava l’argument i per tant, no podia seguir amb fluïdesa l'explicació. Més tard, però, la Begoña ha escollit els temes que li semblaven més interessants per comentar i, entre tots, hem tret diverses conclusions.

En primer terme, hem parlat sobre la relació família-escola. Com portem repetint al llarg de tot el curs, aquest és un element essencial per assegurar el bon aprenentatge i desenvolupament dels infants. Així doncs, de la mateixa manera que les famílies han de mantenir el contacte amb l'escola, l’equip docent ha de procurar el mateix, i d'aquesta manera aconseguir que tant família com escola segueixin una mateixa línia respecte al creixement del nen.

A més, aquesta relació constant ens permetrà saber com és i com actua a casa l’infant i així, podrem arribar a comprendre millor el seu comportament.

També hem parlat sobre els nens amb necessitats educatives especials. La Begoña ha recuperat una pregunta que va fer una alumna del A feia uns mesos, en la qual exposava el següent: sempre es parla d'adaptacions de les activitats i el currículum a nens que presentaven un ritme d'aprenentatge més lent, però perquè això no es fa també amb aquells que tenen molta més facilitat i lleugeresa per realitzar les activitats que els altres companys?

Així doncs, hem estat debatent aquest tema i hem arribat a la conclusió que de la mateixa manera que oferim solucions per a aquells nens que tenen més dificultats, també ho hem de fer amb els del cas oposat, ja que sinó correm el risc que aquest nens caiguin en l'avorriment o en la desmotivació a l'hora d'enfrontar-se a les tasques. Per això, és important que modifiquem les activitats, fent que agafin nivells de complexitat major, o bé que els donem altres menes de responsabilitats com ara ajudar als altres companys,...

Durant l'ultima part de la classe, ens hem posat amb les nostres companyes de cootutories per comentar l'experiència a les escoles durant les jornades passades i a més, hem organitzat l'assignació de responsabilitats pel dia 4 de juny.

En el meu cas, he pogut escollir la tasca que volia: guia d'un grup de P5 de l'Eulàlia Bota. He escollit un grup de P5 perquè ha estat amb les professores d’aquest curs amb qui he tingut més tracte. A més, he volgut ser guia perquè trobo que serà maco poder veure com els nens realitzen totes les activitats i no sempre la mateixa.

Estic ansiosa perquè arribi el dia 4! :)

0 comentarios:

Publicar un comentario