De nou he tornat a assistir a l’espai d’experimentació.
La dinàmica que s’ha seguit ha estat la mateixa, tot i que alguns dels elements amb els que els nens podien provar coses, jugar o crear eren nous. Com a innovacions hi havia: una sèrie de tubs provinents de canonades i conductes amb els quals els nens han provat de fer música, han imaginat que eren objectes de la vida quotidiana ( miralls, pilotes,...), hi han mirat a través,...
A la taula dels botons i els fils, aquest cop també hi havia pedres, petxines i bales; amb les quals els nens han creat caminets, curses d’obstacles, han fet rodar les bales,...
El racó dels bigudins, les pinces i els cartrons de vàter era igual que la setmana passada i per últim, hi havia un de completament diferent als anteriors. Era el racó de l’aigua, estava situat a la pica de la classe i en ella hi havia gerres, embuts, coladors, i recipients amb sabó per a fer bombolles. Pel que he vist, aquest és el racó on els nens més han gaudit. A més a més, d’experimentar s’ho han passat la mar de bé.
Han pogut descobrir diferents fenòmens relacionats amb les quantitats d’aigua, les diferents proporcions que prenia la mateixa quantitat en diferents recipients, que l’aigua baixava a diferents velocitats tenint en compte l’amplada de l’embut,...
Ha estat en aquest racó on he vist clarament quin era l’objectiu del espai. Aquí era molt evident que els nens feien descobriments a través de l’experimentació amb els objectes. Si bé és cert que ens els altres racons també els feien, eren d’una magnitud molt més significativa i clara que en aquest.
Després de veure aquest racó, els altres semblaven molt menys profitosos pels nens i penso que potser els altres haurien d’estar més encaminats a aquest tipus d’experimentació.
0 comentarios:
Publicar un comentario