Inspirem... i expirem... [ 20 de Maig de 2010 ]

Avui ens ha tocat a la meva companya Rebeca i a mi fer la exposició a les companyes de classe.

Hem escollit un fragment de "Nens de vidre".

Des d'un principi, ja vam tenir molt clar que volíem fer quelcom relacionat amb la relaxació ja que vam veure que era un tema que no s'havia tractat encara, i que era present varies vegades al llarg del llibre. Just el dia abans, les companyes de dimarts van realitzar la seva exposició amb el mateix tema, però això són coses que sempre passen quan menys ho esperes... xD

Com deia vam treballar un fragment relacionat amb la temàtica escollida:

Digues, Clara? Què passa? On és el meu lloc? No! aquí no! No vull! Jo vull el meu lloc de sempre! Clara, fes fora la Vanessa! Va! Fes-la fora! Fes tornar a tothom al seu lloc, Clara, m’ofego, anem a respirar, Clara, no sé què em passa, em penso que faré mal i no vull, ajuda’m, Clara…de pressa.

En aquest fragment, podem observar com en Pau està molt nerviós i angoixat per algun fet i per això, demana a la Clara que el porti a la sala de "respirar". La Clara el porta quan té atacs de ràbia i ansietat i tots dos fan exercicis de respiració per a relaxar-se.

Així doncs, nosaltres també hem volgut que les nostres companyes experimentessin les sensacions que aporta la relaxació, i per aquest motiu hem dut a terme una sessió de relaxació.

Hem fet que s'estiressin al terra i a través d'uns exercicis de distensió muscular i de relaxació mental hem dut a terme la nostra activitat. Després els hem preguntat què els havia aportat la dinàmica i totes ens han dit que repós, pau, calma, oblidar-se per un moment dels exàmens,...

Això és el que preteníem aconseguir! :)

Després hem explicat quins són els beneficis que ens aporta la relaxació entre els quals destaquen la disminució del ritme cardíac, de la tensió muscular, l'increment del nivell d'oxigen,...

A més a més, hem parlat sobre la importància d'inculcar pràctiques de relaxació adaptades als nens a les aules d'Infantil, ja que fomenten el coneixement i el control del cos, potencien les sensacions corporals, recolzen el procés de desenvolupament i maduració,...

S'han plantejat un apunt durant la sessió, una companya feia esment a que potser en edats petites és molt complicat realitzar exercicis de relaxació, però jo penso que a través del joc, el treball amb els companys,... podem aconseguir que els alumnes se sentin relaxats encara que sigui una mica. Encara que sigui poc el nivell de relaxació que aconseguim en aquestes edats, això suposarà un preludi per a ells i per tant, quan siguin més grans ja estaran acostumats a dur a terme pràctiques com aquesta.

Quan vam haver de pensar en com fer la pràctica vam trobar coses molt interessants per internet sobre com fer relaxacions per a nens petits. A través de massatges o pessigolles als companys, seguint un conte, bufant globus,...es podien aconseguir efectes molt positius!

En la segona part de la classe, l'Anna ens ha explicat el funcionament del "Fitxer de Leitner", un mètode que ens pot facilitar la memorització de conceptes.

L'hem posat en pràctica amb preguntes del currículum i així de pas l'hem refrescat una mica.

0 comentarios:

Publicar un comentario